Pirkanmaan Sitoutumattomat ry.

Ajankohtaista

Suomen Sitoutumattomat ry. järjestää valtakunnallisen FOORUMIN lauantaina 17.04.2010 Tuusulan kunnantalolla. Foorumi alkaa klo 11.00 ja päättyy klo 15.00. Tarkempi ohjelma tulee lähiaikoina.
Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n hallitus käsitteli 23.03.2010 pitämässään kokouksessa seuraavia asioita:' * Todettiin yhdistyksen taloudellinen tilanne ja jäsenmaksut * Todettiin vuosikokouksen päätöksistä tiedotuksen menneen pienille lehdille hyvin perille * Todettiin Marko Kiven ilmoittaneen eroavansa hallituksen varajäsenyydestä siirryttyään sitoutumattomana valtuutettuna Kokoomuksen riveihin Ruovedellä. Asia koski jo viime vuoden hallitusta. *Keskusteltiin Pirkkalan suurta huomiota saaneesta poliittisesta tilanteesta * Puheenjohtaja toi terveisiä Suomen Sitoutumattomat ry:n hallituksen kkouksesta, joka pidettiin 09.02.2010 *Suomen Sitoutumattomat ry:n FOORUMI pidetään la 17.04.2010 klo 11.00 - 15.00 Tuusulan kunnantalolla * Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n logoa pyritään kehittelemään Suomen Sitoutumattomat ry:n logon pohjalta * Tutustuttiin yhdistyksen nettisivuihin ja todettiin niiden toimivan hyvin. Toivottiin myös kuvia sivuille ja sisältöä paikallisyhdistysten alasivuille * Päätettiin, että syksyllä 2010 hallituksen jäsenet jalkautuvat paikallisyhdistyksiin keskustelemaan sitoutumattomien ryhmien toiminnasta * Pantiin alulle tulevien kuntavaalien poliittisen ohjelman laatiminen * Selvitetään sitoutumattomien osallistumista vuoden 2011 eduskuntavaaleihin * Saatiin selvitys Ruoveden tilanteesta, missä kaksi sitoutumatonta valtuutettua on siirtynyt kokoomuksen riveihin. Siirtyminen liittyy Visuvesi Oy:n tilanteeseen. * Päätettiin pitää seuraava hallituksen kokous 06.05.2010
Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n hallituksen kokous pidetään tiistaina 23.03.2010 klo 18.30 Tampereen lyseon lukiolla, F. E. Sillanpään katu 7. Jäsenyhdistykset voivat esittää asioita hallituksen käsiteltäväksi ottamalla yhteyttä hallituksen puheenjohtajaan Hannu Soroon, 050 553 8686 tai sähköpostilla hannu.soro@koulut.tampere.fi.
Tervetuloa tutustumaan Pirkanmaan sairaanhoitopiirin toimintaan torstaina 25.02.2010 klo 18.00 Tampereen yliopistollisen sairaalan rakennukseen N.
Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n vuosikokous pidetään torstaina 25.02.2010 klo 19.00 Tampereen yliopistollisen sairaalan rakennuksessa N. Tuntia ennen kokousta Pirkanmaan sairaanhoitopiirin johtaja Rauno Ihalainen kertoo PSHP:n toiminnsata.
Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n hallituksen kokous pidettiin tiistaina 19.01.2010.
Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n vuosikokous pidetään torstaina 25.02.2010 klo 19.00. Kokouspaikka ja esityslista julkaistaan myöhemmin.
Suomen Sitoutumattomat ry:n vuosikokous 21.11.2009 teki seuraavanlaisen julkilausuman: Valtakunnallisen puolueisiin sitoutumattomien kattojärjestön Suomen Sitoutumattomat ry:n mielestä eduskunnan ei pidä hyväksyä esitystä vaalirahoituslain uudistamisesta esitetyssä muodossa. Puolueiden neuvotteluissa on sovittu, että seuraavissa kuntavaaleissa annetaan puolueiden kunnallisjärjestöille vaalitukea kaksi miljoonaa euroa. Suomen Sitoutumattomat ry. on sitä mieltä, että tällainen päätös vääristäisi kansalaisten mahdollisuutta osallistua kuntavaaleihin tasavertaisesti. Vuoden 2008 kuntavaaleissa puolueisiin sitoutumattomia ehdokkaita oli 87 kunnassa yhteensä yli 1000. Heitä äänesti noin 58000 suomalaista. Sitoutumattomat saivat 73 kunnassa yhteensä 286 valtuustopaikkaa. Kansalaisilla pitää olla mahdollisuus äänestää paikallisisssa vaaleissa muitakin kuin puolueiden ehdokkaita. Jos kuitenkin veronmaksajien rahoilla tuetaan kahdella miljoonalla eurolla puolueiden työtä paikallisvaaleissa, jäävät omarahoituksella toimivat sitoutumattomat listat ja ehdokkaat eriarvoiseen asemaan.
Suomen Sitoutumattomat ry:n vuosikokouksessa 21.11.2009 Tikkurilassa valittiin järjestön uudeksi puheenjohtajaksi päätoimittaja Antti O. Arponen Lappeenrannasta. Nykyinen puheenjohtaja Teuvo Nieminen Valkeakoskelta ei halunnut enää jatkaa puheenjohtajana. Hallituksen jäseniksi valittiin Hannu Soro Tampereelta, Irma Jokinen Tuusulasta, Vesamatti Laakso Vantaalta, Antti Mustonen Mäntyharjulta, Tuomo Jussila Kangasalta ja Rauno Rantanen Raisiosta. Suomen Sitoutumattomat ry. on kuntavaaleihin osallistuneiden puolueisiin sitoutumattomien kunnallisten yhdistysten ja maakunnallisten yhdistysten edunvalvontajärjestö.
RSS ATOM