Hallituksen 14.09.2010 kokouksen asioita

27.9.2010

Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n hallitus kokoontui syksyn ensimmäiseen kokoukseen 14.09.2010. Kokouksessa käsiteltiin seuraavia asioita:

1. Käytiin läpi yhdistyksen taloudellinen tilanne ja todettiin, että jäsenmaksun ovat maksaneet Akaan, Kangasalan, Ruoveden, Tampereen ja Vesilahden yhdistykset.

2. Kesäteatteriesitys ei mennyt odotusten mukaan ja siitä tuli tappuiota. Todettiin, että kesäkuun lauantai ei ollut paras mahdollinen esityspäivä. Esitys itsessään todettiin hyväksi.

3. Taitolippu Oy:n Harri Rantanen on tehnyt alustavan luonnoksen Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n logoksi. Esityksen työnimenä on "sulkeutuva vetoketju". Hallitus päätti, että pyydetään Harri Rantasta jatkamaan kehittelytyötä.

4. Syksyn aikana toteutetaan hallituksen taholta vierailuja pirkanmaalaisiin sitoutumattomiin yhistyksiin. Puheenjohtaja tulee lähestymään yhdistyksiä ko. asiassa.

5. Syksyn aikana tullaan toteuttamaan vierailu Pirkanmaan ELY-keskukseen. Asiasta tiedotetaan, kun saadaan ELY-keskuksesta varmistus päivämäärästä.

6. Päätettiin jatkaa poliittisen ohjelman valmistelua siten, että jokainen hallituksen jäsen esittää oman näkemyksensä sisällöstä. Päätettiin perustaa työryhmä, joka sitten työstää asiaa eteenpäin. Työryhmään valittiin Hannu Soro, Tuomo Jussila ja Lauri Erma.

7. Käsiteltiin TALKOOTUUTTI-asiaa. Talkootuutista on erillinen viesti näillä nettisivuilla.

8. Pirkanmaalaisista sitoutumattomista yhdistyksistä ainakin Ruovesi on mukana syksyn seurakuntavaaleissa.

9. Todettiin, että Viljakkalan puolesta (VIPU) on saanut positiivista julkisuutta kyläyhteisönsä aktiivisena toimijana.

10. Pirkanmaan Sitoutmattomat ry:n kotisivuja tullaan elävöittämään ajankohtaisilla kirjoituksilla. Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n jäsenyhdistyksiltä toivotaan myös kirjoittelua oman paikkakunnan asioista.