Hallituksen 16.11.2010 kokouksen asioita

8.12.2010

Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n hallitus kokoontui 16.11.2010 ja kokouksessa käsiteltiin seuraavia asioita:

1. Todettiin, että Viljakkalan Puolesta (VIPU) on maksanut jäsenmaksunsa.

2. Hallitus keskusteli vilkkaasiti Harri Rantasen tekemästä logoehdotuksesta. Harri Kekki kertoi, että Harri Rantanen on tekemässä vielä uusia ehdotuksia ja niin asia päätettiin käsitellä uudestaan tammikuun kokouksessa.

3. Puheenjohtaja on lähettänyt pirkanmaalaisille sitoutumattomille yhdistyksille kirjeen ja pyytänyt, että Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n hallituksen edustajat voisivat tulla vierailukäynnille. Kirje lähetettiin seitsemään yhdistykseen. Vastaus on saatu neljältä yhdistykseltä. Puheenjohtaja on vielä uudestaan yhteydessä niihin yhdistyksiin, jotka eivät ole vastanneet.

4. ELY -keskuksen vierailun sopiminen on ollut erittäin vaikeaa. ELY -keskuksen tiloihin ei voi ottaa vieraita vastaan klo 16.00 jälkeen. Lasse Oksanen selvittää vielä vierailumahdollisuutta alkuvuodesta 2011. Muita vierailukohteita voisivat olla Pirkanmaan Jätehuolto ja Aluepelastuslaitos.

5. Työryhmä on aloittanut poliittisen ohjelman jalostamisen. Kokouksessa keskusteltiin ohjelmasta ja kooste lähetetään hallituksen jäsenille kommentoitavaksi ja täydennettäväksi. Työryhmä jatkaa ohjelman työstämistä.

6. Keskusteltiin Virrat - Ruovesi - Murole -alueen joukkollikenteen tulevaisuudesta. Ruovedellä on käynnistetty nimien kerääminen bussiliikenteen säilyttämiseksi. Selvitetään mahdollisuutta järjestää asiasta yleisötilaisuus.

7. Harri Kekki kertoi Suomen Sitoutumattomat ry:n hallituksen kokouksessa 29.09.2010 esille tulleita asioita.

8. Suomen Sitoutumattomat ry:n puheenjohtaja Antti O. Arponen on esittänyt 20-vuotisjuhlan ja foorumin järjestämistä ensi keväänä Tampereella. Pirkanmaan Sitoutumattomat ry. on valmis huolehtimaan järjestelyistä.

9. Todettiin, että lyhtyjenmyyntiprojekti on onnistunut hyvin.

10. Päätettiin pitää Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n vuosikokous tiistaina 22.02.2011 klo 18.00. Paikka selviää myöhemmin.

11. Tampereen kauppakamari on lähettänyt kirjeen liittyen Tampereen läntiseen oikoratahankkeeseen. Kirje lähetetään hallituksen jäsenille.

12. Suomen Sitoutumattomat ry:n vuosikokous on lauantaina 20.11.2010 Lahdessa. Päätettiin, että Harri Kekki edustaa Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:tä ko. kokouksessa.

13. hallituksen seuraava kokous pidetään tiistaina 18.01.2011.