TIEDOTE 1 / 2011

Pirkanmaalaisten sitoutumattomien yhdistysten jäsenille!

Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n hallitus tiedottaa seuraavista asioista:

1. Tuomo Jussila Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n puheenjohtajaksi
Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n vuosikokous pidettiin 22.02.2011 Tampereella. Kokouksen alussa Pirkanmaan ELY -keskuksen edustaja Erkki Lyden kertoi organisaationsa ajankohtaisista asioista. Esitys oli varsin mielenkiintoinen. Vuosikokouksen puheenjohtajana toimi Hannu Soro. Kokouksessa esiteltiin tilinpäätös, hallituksen laatima vuosikertomus ja tilintarkastajien lausunto. Päätettiin vahvistaa tilinpäätös ja myöntää vastuuvapaus hallitukselle ja muille tilivelvollisille. Kokouksessa vahvistettiin toimintasuunnitelma vuodelle 2011 ja samoin tulo- ja menoarvio. Jäsenmaksuksi vahvistettiin 20 euroa / jäsenyhdistys + 10 euroa / valtuutettu.
Hannu Soro ilmoitti luopuvansa puheenjohtajan tehtävästä ja niin kokous valitsi yksimielisesti Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n puheenjohtajaksi Tuomo Jussilan (Kangasala).
Hallituksen jäseniksi valittiin
Hannu Soro (Tampere)              varalle Harri Kekki (Kangasala)
Lauri Erma (Tampere)               varalle Mirja Nyman (Tampere)
Anita Viljanmaa (Ruovesi)         varalle Eija Eskola (Kangasala)
Lasse Oksanen (Tampere)       varalle Seppo Keskinen (Ruovesi)
Järjestäytymiskokouksessaan hallitus valitsi yhdistyksen varapuheenjohtajaksi Lasse Oksasen, sihteeriksi Hannu Soron ja rahastonhoitajaksi Anita Viljanmaan.

1. Hallituksen kokous 15.03.2011
Uusi hallitus piti ensimmäisen varsinaisen kokouksensa 15.03.2011 Tampereella. Tässä poimintoja kokouksessa käsitellyistä asioista:
    1. Todettiin yhdistyksen taloudellinen tilanne ja päätettiin, että sihteeri lähettää vuoden 2011 jäsenmaksujen maksamista koskevat ohjeet paikallisyhdistyksille.
    2. Käytiin läpi vuosikokouksen hyväksymä toimintasuunnitelma ja tehtiin jo muutamiin kohtiin toimenpide-ehdotukset
    3. Päätettiin yrittää aktivoida paikallisyhdistyksiä lähettämään edustajiaan 14.05.2011 Tampereella järjestettävään Foorumiin ja 20-vuotisjuhlaan.
    4. Pirkanmaan Sitoutumattomat ry. kantaa vastuun Suomen Sitoutumattomat ry:n Foorumin ja 20-vuotisjuhlan järjestelyistä. Käytiin läpi Foorumin ohjelmaa ja 20-vuotisjuhlan esiintyjiä. Päätettiin myös ruokailun ja kahvitarjoilun järjestämisestä. Foorumi ja 20-vuotisjuhla järjestetään lauantaina 14.05.2011 Tampereen lyseon lukion tiloissa.
    5. Päätettiin hyväksyä Harri Rantasen tekemä ehdotus yhdistyksen logoksi. Päätettiin myös tilata pöytästandaareja, joissa on uusi logo. Logon aiheena on vene ja purje ja veneen kyljessä on teksti Pirkanmaan Sitoutumattomat ry.
    6. Sihteeri esitteli poliittisen ohjelman laatimisen nykytilanteen. Päätettiin jatkaa ohjelman valmistelua.
    7. Keskusteltiin maaseudun vähenevän bussiliikenteen tuomista ongelmista. Keskustelussa oli nyt lähinnä Ruoveden ja Virtain seutujen tulevat haasteet.
    8. Päätettiin toimintavuoden aikana toteuttaa pienimuotoinen myyntiprojekti toimintavarojen lisäämiseksi.
    9. Päätettiin järjestää tiistaina 12.04.2011 tutustumisvierailu Pirkanmaan Jätehuoltoon. Illan emäntänä on viestintäpäällikkö Sinikka Jalo. Sihteeri panee asiasta infon paikallisyhdistyksille.
    10. hallituksen seuraava kokous pidetään tiistaina 12.04.2011 Pirkanmaan Jätehuollon vierailun yhteydessä.

1. Vierailu Pirkanmaan Jätehuoltoon
Kutsumme pirkanmaalaisten sitoutumattomien paikallisyhdistysten jäseniä tutustumaan PIRKANMAAN JÄTEHUOLLON toimintaan.
Aika:                       tiistai 12.04.2011 klo 18.00
Paikka:                  Pirkanmaan Jätehuollon toimitilat, Naulakatu 2
                                Tietotalo Viinikan liikenneympyrän lähellä
Emäntä:                 Viestintäpäällikkö Sinikka Jalo

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan meitä kaikkia pirkanmaalaisia ihmisiä koskettavista suunnitelmista. Jätteenpolttolaitos lienee yksi sellainen. On helpompi ottaa kantaa asioihin ja olla päätöksenteossa mukana, kun on taustalla faktatietoa.
Ilmoittautumiset sihteeri Hannu Sorolle, hannu.soro@koulut.tampere.fi tai puhelimitse 050 553 8686.

1. Suomen Sitoutumattomat ry:n Foorumi ja 20.vuotisjuhla
Suomen Sitoutumattomat ry:n Foorumi ja 20-vuotisjuhla järjestetään 14.05.2011 klo 11.30 – 17.30 Tampereen lyseon lukion tiloissa Tampereella. Foorumissa on esityksiä ajankohtaisista kunnan hallintoon liittyvistä asioista.
Foorumin ja 20-vuotisjuhlan ohjelma tulevat Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n nettisivuille huhtikuun puolivälissä. Sieltä löytyvät myös ohjeet ilmoittautumiseen.
Tervetuloa kaikki sitoutumattomat mukaan!

1. Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n jäsenmaksu 2011
Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n jäsenmaksu on paikallisyhdistyksiltä:
perusmaksu 20 euroa ja 10 euroa jokaisesta valtuutetusta.
Pyydämme maksamaan jäsenmaksun 15.04.2011 mennessä Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n tilille Keuruun Osuuspankki 476200 – 13408.
Uudet paikallisyhdistykset saavat alasivun Pirkanmaan Sitoutumattomat ry:n nettisivuille jäsenmaksun suorituksen jälkeen sekä tunnukset alasivulle, jolla yhdistyksen edustaja voi itse päivittää ko. sivua.

Mukavaa lopputalvea ja kesän odotusta!